Kvalitetsstandarder
Hos Mission Without Borders International stræber vi efter at arbejde ud fra de højeste mulige standarder med integritet og gennemsigtighed. Vi har et kristen menneskesyn i den måde, vi behandler mennesker på, når vi arbejder i Østeuropa og de lande, hvor vi indsamler midler. Hver enkelt person, vi arbejder med – medarbejdere, frivillige, modtagere og donorer – er dyrebar, skabt i Guds billede, og vi værdsætter og respekterer dette. Vi følger relevante eksterne kvalitetsstandarder og overholder de lokale love, der er på plads for at beskytte individer. Hvor vi falder kort, har vi klare processer, hvor medarbejdere og frivillige kan rejse bekymringer, og disse bekymringer bliver behandlet.
Vore kvalitetsstandarder er indlejret i vores kerneværdier. Vi stræber efter at lære og leve, som Jesus Kristus gjorde, i hvem vi er, hvad vi siger og gør, og hvordan vi gør det.
Dem vi tjener
Vi søger at hjælpe de mest sårbare uden hensyntagen til race, religion, etnicitet, evner, alder, køn, seksualitet eller nationalitet. Vi målretter vores arbejde baseret på behov og arbejder tæt sammen med den lokale kirke og samfund for at identificere familier og børn, der skal støttes. Mens vi arbejder gennem etablerede partnerskaber, anerkender vi også de andre måder, hvorpå Gud har ført familier og børn til vores opmærksomhed, så vi kan støtte og hjælpe dem.
Empowerment
Vi sigter mod at styrke dem, vi arbejder med, så de forstår og kan håndtere deres egen rolle i at bestemme deres omstændigheder. I stedet for at forstærke den afhængighed, som mange af vores modtagere er vokset op med, bekræfter vi deres Guds-givne gaver og hjælper dem med at arbejde hen imod selvforsørgelse.
Når vi arbejder sammen med lokale kirker, opfordrer vi også til den samme følelse af uafhængighed.
Teknisk kvalitet
Vi er engageret i den høje tekniske kvalitet af alt vores arbejde og arbejdet fra vores partnere, ved at opfylde relevante nationale og internationale standarder, der er tilpasset samfundenes egne prioriteter. Vi vil kontinuerligt lære og forbedre os og identificere god praksis, som har vist sig at have en positiv indvirkning, som kan repliceres andre steder.
Beskyttelse
Vi er engageret i at genoprette relationer og bygge sikre og trygge samfund. Vi søger at prioritere beskyttelsen af alle – især de mest marginaliserede og sårbare voksne og børn – mod fysisk, social og psykologisk skade. Vores politik for beskyttelse af børn og sårbare personer gælder for alle de lande, hvor vi arbejder, og vi overvåger og gennemgår implementeringen af denne politik for at sikre, at alle, vi arbejder med, er beskyttede.
Ansvarlighed
Vi er engageret i at sikre, at alt vores arbejde er baseret på effektiv kommunikation med, deltagelse af og feedback fra de mennesker, vi betjener, uanset om de donerer til vores arbejde eller er partnere i vores arbejde i Østeuropa. Vores finanspolicies og -procedurer gennemgås regelmæssigt af vores nationale bestyrelser, og hvert af vores lande bliver revideret på årlig basis.
Værdsættelse af donationer
Vi værdsætter dem, der vælger at støtte os økonomisk, i bøn og med deres tid. Vi sælger eller videregiver ikke de værdifulde oplysninger, som donorer giver os om sig selv. Vi overholder databeskyttelseslovgivningen (GDPR) og giver vores donorer mulighed for at vælge, hvordan de vil kontaktes af os, samtidig med at vi overholder vores lovmæssige forpligtelser i forhold til deres støtte.